onsdag, april 01, 2009

Dårlig spøk:

Etter lunsj i dag da jeg kom opp til klassen jeg skulle ha 3 timer med stod det to elever utenfor å kranglet som bare det. Det utartet seg så de dyttet til hverandre og så løp den ene.
Den andre gikk inn i klasserommet og var kjempesur og en tredje begynte å kjefte på henne og løp etter den første.
Etter noen minutter kom det en inn og ropte på meg og sa at den første eleven hadde falt i trappen.
Siden denne eleven har alvolige fysiske helseproblemer, ble jeg kjemperedd for hva som kunne ha skjedd og løp ut i trappen. Der lå hun i bunnen av trappen, tilsynelatende bevisstløs........
Jeg tok på henne, prøvde å få hode bakover slik at hun skulle ihvertfall få frie luftveier..... tenke jeg.... sa navnet hennes flere ganger.....
Så reise hun seg og alle som stod å så på ropte:
APRILSNARR!!!!!!
Hvorfor var dette en dårlig spøk?
Dette var en dårlig spøk fordi eleven spøkte med alvorlig fare og min omsorg for dem. Jeg ble kjemperedd og var veldig bekymret.
Jeg ble sint etterpå og utrolig skuffet over at elevene ikke tenker lenger enn til spøk, når de kjenner meg godt og vet at jeg har stor omsorg for dem......
Hva skjedde etterpå?
Som god pedagog (NOT) sa jeg virkelig hva jeg mente.....
Når jeg blir så redd og etterpå så sint som jeg ble har jeg litt problemer med å redusere ordbruken fra privat til proffesjonell men det er alltid lurt å stille spørsmål om hva de tenkte og hvorfor de trodde denne spøken ville være noen jeg syntes var gøy.....
De trodde bare jeg ville syns det var morsomt at de lurte meg og hadde ikke tenkt så mye over at jeg kanskje ville bli redd for dem....
Jaja, elevene mine...... dere spøkte vekk 3 timer med kjempegøy undervisning og quiz med repetisjon.
Jeg er bare et menneske......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...