søndag, mars 29, 2009

.....så var denne helgen over....

Ja, så var denne helgen over. Noen ganger syns jeg helgene varer deilig lenge, mens andre helger fyker tiden avgårde....
Merkelig det derre, at opplevelsen av den samme tiden kan være så ulik........
Og natt har vi skrudd klokken fram: når hagemøblene skal fram, skal klokken fram...... når hagemøblene skal tilbake (inn), skal klokken tilbake....
Det gjør jo at vi har fått en time mindre å sove, men jeg vet nå ikke om det har så mye å si for min del....
I går vasket jeg huset til den store gullmedalje.....

Når man har en del å rydde og vaske som jeg (og da mener jeg størrelsen på huset ikke mengden med rot he he), tar det ikke bare en time eller to.... derfor må jeg med flau smak i munnen innrømme at det ble ingen spinning som jeg skrøt av i går, men derimot rent og ryddig hus....

God husmorsamvittighet

dårlig treningssamvittighet....

Når mamsen kommer på besøk en lørdagskveld og skal overnatte, blir det god mat og god vin.
Da koser vi oss glugg i hjel.......
I går ble det til mat:
Torsk i en marinade av timian, smør og ost bakt i ovn
mandelpotet- og sellerirotpurre med gulrøtter og asparges
Til drikke ble det Anne Kath sin rødvinog bakpå den står det: Dersom du har lyst til å holde på hemmeligheter - ikke drikk

Morsomt syns jeg..... og riktig......

Dagen i dag er brukt til familie.........

En av mine favorittforfattere, Kalil Gibran, skriver om GLEDE

Gleden er en frihetssang, Men den er ikke frihet. Den er ønskenes blomstring, ikke deres frukt. Den er dypet som roper mot høyden, Men den er hverken dypet eller høyden. Den er det innesperrede som får vinger, Men den erobrer ikke rommet. Ja, gleden er i sannhet en frihetssang. Og jeg ville gjerne at dere sang den av fullt hjerte; men jeg vil ikke at dere skal miste hjertet mens dere synger.......

Farge redigert etter uttrykk fra mannen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du bruker din dyrbare tid på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...